Mainostajan tavaramerkkiopas

Aika

-

Paikka

Hinta

25

Koulutuskieli

Tilausehdot

Tietoa koulutuksesta

 

Sisältö

  1. ESIPUHE 2. TAVARAMERKKIEN OMINAISUUDET JA MERKIN KEHITTÄMINEN 2.1.  Graafinen esitettävyys 2.2.  Esimerkkejä tavaramerkeistä 2.2.1. Sanamerkit 2.2.2. Kuviomerkit 2.2.3. Yhdistelmämerkit 2.2.4. Kirjain- ja numeromerkit 2.2.5. Ääni tavaramerkkinä 2.2.6. Muoto tavaramerkkinä (kolmiulotteiset merkit) 2.2.7. Värimerkit 2.2.8. Hajumerkit 2.2.9. Kuva-animaatiot 2.2.10. Paikkamerkit 2.3. Vahvat ja heikot tavaramerkit 2.3.1. Yleisesti erottamiskyvystä 2.3.2. Erottamiskyvyttömät tavaramerkit 2.3.3. Heikot tavaramerkit 2.3.4. Vahvat tavaramerkit 2.4. Uuden tavaramerkin kehittäminen ja käyttöönotto 2.4.1. Muutama varoittava käytännön esimerkki 2.4.2. Oikeaoppinen tavaramerkin kehittämisprosessi 3. TAVARAMERKIN SUOJAAMINEN 3.1. Rekisteröinti 3.1.1. Hakemusmenettely 3.1.2. Tavaramerkin rekisteröinnin edellytykset ja luokitus 3.1.2.1. Absoluuttiset ja relatiiviset rekisteröintiesteet 3.1.2.2. Tavaroiden ja palveluiden samanlaisuus tai samankaltaisuus 3.1.2.3. Tavara- ja palveluluokitus 3.2. Vakiintuminen 3.3. Lyhyesti suojaamisesta ulkomailla 3.3.1. Johdannoksi 3.3.2. Yhteisön tavaramerkki 3.3.3. OAPI -järjestelmä Afrikassa 3.3.4. Madridin protokollan mukainen kansainvälinen rekisteröinti 3.3.5. ARIPO-järjestelmä Afrikassa 3.3.6. Tavaramerkin kansallinen rekisteröinti 4. TAVARAMERKKIOIKEUDEN SISÄLTÖ 4.1. Kielto-oikeus 4.2. Tavaramerkkioikeuden suhde toiminimi-, tekijän- ja mallioikeuteen sekä verkkotunnuksiin 4.3. Tavaramerkin lisensiointi, luovutus ja panttaus 4.3.1. Lisensiointi 4.3.2. Luovutus 4.3.3. Panttaus 5. TAVARAMERKKISALKUN HOITO JA MERKIN KÄYTTÖ 5.1. Kustannustehokas tavaramerkkisalkku 5.1.1. Johdannoksi 5.1.2. Keskittyminen olennaiseen ja turhien tavaramerkkien karsinta 5.1.3. Keskitettyjen suojausjärjestelmien hyödyt 5.2. Tavaramerkkioikeuksien valvonta ja sen merkitys 5.3. Tavaramerkin oikeaoppinen käyttö 5.3.1. Oikean käytön tarpeellisuudesta 5.3.2. Oikeaoppinen käyttö käytännössä 5.4. Yrityksen sisäinen tavaramerkkitietoisuus LIITTEET Liite 1. Tavaramerkkilaki 10.1.1964/7 Liite 2. Tavaramerkkiasetus 29.5.1964/296 Liite 3. Tavaramerkin rekisteröintihakemus (Suomi) Liite 4. Yhteisön tavaramerkin rekisteröintihakemus Liite 5. Madridin protokollan mukainen rekisteröintihakemus Liite 6. Tavara- ja palveluluokat Liite 7. ISO-maakoodit —

Kouluttaja

Huomioitavaa

Mikäli haluat ottaa Marketing Finland Academy -lisenssin käyttöösi samalla kertaa, kun varaat paikkasi tästä koulutuksesta, lisää ostoskoriin haluamasi lisenssi (kuukausi- tai vuosisopimus). Mikäli ostamasi koulutus sisältyy Marketing Finland Academyyn, et saa tästä koulutuksesta erillistä laskua.

Lisää Marketing Finland Academyn lisenssi ostoskoriisi tästä.

Henkilökohtainen koulutuslisenssi jäsenille 39€/kk/12kk tai 129€/kk

Henkilökohtainen koulutuslisenssi muille 129€/kk/12kk tai 239€/kk

Yrityslisenssi jäsenille hlömäärän mukaan alkaen 129€/kk

Marketing Finland Academy -lisenssillä pääset maksutta kaikkiin tuleviin webinaareihin sekä verkkokoulutusalustalle, jossa koulutukset ovat katsottavissa aina, kun haluat. Academystä löytyy yli 500 suomen- ja englanninkielistä markkinoinnin ja viestinnän koulutusta sekä julkaisemiamme kirjoja.

Opiskele silloin, kun sinulle sopii juuri niistä aiheista, jotka ovat sinulle ajankohtaisia! Hintoihin lisätään alv. 24%.